Typografie je vlastně umění. Zahrnuje techniku písma, uspořádání textu, výběr písma, jeho velikost, řádková, mezery, barvy a všechno, co se týče toho, jak vidíme text. Je to klíčový prvek grafického designu. Ovlivňuje, jak čtenáři vnímají text a jak ho chápou. Typografie není jen o estetice. Je ale také o tom, aby pro nás byl text čitelný a abychom z něj pochopili přesně to, co nám chce sdělit.
Kde se typografie využívá?
Tiskové materiály – typografie se samozřejmě využívá ve všech tiskových materiálech. Knihy, časopisy, noviny, letáky…ve všech těchto materiálech je typografie důležitá. Ovlivňuje jejich vzhled i atraktivitu.
Digitální média – do digitálních médií, které ovlivňuje typografie, zahrnujeme webové stránky, sociální sítě i aplikace. Typografie zajišťuje, aby byly média uživatelsky přívětivé.
Reklama – reklamní kampaně využívají typografii k tomu, aby k sobě přitáhli pozornost. Díky ní mohou účinně komunikovat s potencionálními zákazníky.
Jaký význam má typografie v marketingu?
Typografie má v marketingu zásadní význam. Tvoří první dojem o samotné značce. Správně zvolené písmo vyvolává v lidech důvěru, působí profesionálně a kreativně zároveň. Čitelný text je taky důležitý pro efektivní komunikaci. Správná typografie zajistí, že cílová skupina snadno porozumí sdělení bez toho, aniž by lidé museli příliš namáhat oči. Různé styly písma vyvolávají různé emoce. Elegantní písmo může vyvolat dojem luxusu, zatímco jiná písma působí spíše minimalisticky. Písmo se volí dle toho, na jakou cílovou skupinu cílí. Typografie také pomáhá značkám odlišit se od konkurence. Unikátní typografické prvky podporují identitu značky a lidé si ji budou daleko snadněji pamatovat. Dobře zvolenou typografií můžete podpořit marketingové cíle. Třeba zvýšení prodeje, zvýšení povědomí o značce a podobně.