Bez něho to asi nepůjde. Jako aktivní podnikatel jste často mimo svou kancelář, proto nemůžete pracovat nejen bez počítače, ale také musíte mít neustále k dispozici mobilní telefon. Jeho prostřednictvím máte možnost být nepřetržitě ve spojení se svými zaměstnanci, se svou kanceláří, a také máte možnost komunikovat se svými zákazníky, a to ať jste kdekoli. Mobil je však jedinečný prostředek a vyžaduje také specifické zacházení.
Pravidla telefonování se zákazníky
Nedělejte tento úkon, pokud sedíte za volantem svého automobilu. Zde se asi těžko v hovoru soustředíte, podobné je mluvení za chůze, uvedené odvádí vaši pozornost a namáhá vás to. Také telefonování za jízdy není bez nebezpečné, klesá vaše pozornost. Pokud telefonujete s novými zákazníky, je možné, že možný klient zaregistruje, že mu v podstatě voláte jen tak, mimochodem a navíc z auta. Pokud voláte zákazníkovi je velmi důležité, abyste si k tomu vybrali vhodné klidné místo. Nikdy netelefonujte z hlučné hotelové haly nebo přeplněné zasedací místnosti. Uvolněte se, udělejte si maximální pohodlí, například v pohodlném křesle. Ale měli byste tam mít odkládací plochou, kam si můžete dát potřebné podklady, o kterých chcete mluvit, a samozřejmě i poznámkový blok.
Styl rozhovoru
Máte již formulovány potřebné cíle rozhovoru s potencionálním zákazníkem. Ale dejte si pozor, ať příliš neklesnete do hlubin konkrétních informací. Raději se také ptejte, abyste se sami informovali o tom, jaké má klient znalosti. Často můžete mít pocit, že zákazníci ještě nemají dostatek informací, aniž by se však chtěli zeptat na to, co nevědí. Takže jim pomozte při rozhodování.
Hlasová schránka
V případě, že vám zákazník na mobil zavolá a vy máte právě nějaké jednání a telefon jste proto vypnuli, existují dvě možnosti. Buď necháte zapnutou hlasovou schránku, pak vám může zákazník nechat zprávu, nebo schránku vypněte a pak můžete zákazníkovi zavolat vy, ale to musíte udělat co nejrychleji.